Alla inlägg den 29 december 2008

Av Ulle - 29 december 2008 14:43


Bakgrund: varken mamman eller pappan i det här huset tycker om matlagning i dess allra enklaste form, dvs den-man-måste-göra-varje-dag-matlagningen. Men så en dag åkte mamman och pappan till stan med barnen (bara en sån sak!) och handlade lite nya lyxiga grytor, kastruller och gratängformar.


Mamman överraskar alla och inte minst sig själv genom att säga pax för att laga maten! Nä riktigt så sa jag inte, men iallafall "jag kan laga maten, jag tinar köttfärs, jag improviserar med annorlunda kryddor (jo i det här huset är de det), jag slänger i soltorkade tomater och här står en burk fetaost -i med den" allt sagt i en ytterst hurtig och positiv ton.


Inget konstigt kanske, men för den som har ätit min mat så är det ett helt mirakel hehe.


Tydligen kan man väcka matlagningslusten i den mest uttråkade tvåbarnsfamiljenbara genom att köpa lite ny utrustning -bara det är tillräckligt dyrt:)

Ovido - Quiz & Flashcards